יום שישי, 9 בספטמבר 2011

לא אקטואלי - 9.9.11


דתיים לעומתיים
שוב לא רואים את הדתיים. שוב הם פספסו את הרכבת. כל עם ישראל יוצא מהבית, ורק הדתיים נשארים להם בבועה. עצוב לראות את כולם שם, ולגלות שמעט מאד דתיים טרחו להגיע. זה לא עניין של ימין ושמאל, אלא נושא שחשוב לכל מעמד הביניים. בכל זאת, לא בכל יום משיקה קיקה, רשת הרהיטים האוסטרית, סניף ראשון בישראל.

צריכת תרבות
רצה הגורל, ואולי גם כמה אנשים נוספים, ובאותו השבוע בו נפתח הסניף הראשון של קיקה, נפתחה בנתניה תערוכת 'זמאיקאה?' אשר מציגה יצירות אומנות המתבססות על שרידי החנות השרופה של איקאה. מספר המבקרים בתערוכה יעיד על איכותה, אך גם על מקומה של החברה הישראלית בציר שבין תרבות הצריכה לצריכת התרבות.

יום פקודה
בשעה טובה הסתיימה לה המחאה החברתית הגדולה בתולדות המדינה, אך את ההשפעה האמיתית שלה ניתן יהיה לדעת רק בעתיד. כעת הגיעה השעה לפעול באופן יעיל ולהתפקד למפלגה שמקיימת פריימריז. בארצות הברית הבחירות האזוריות יצרו את גישת ה-Call your congress man. בישראל שיטת המשטר אינה מתמרצת את נבחרי הציבור להיות באמת מחויבים למצביעי המפלגה. לכן עיקר ההשפעה על הנבחרים נמצאת בידי חברי המפלגה שקובעים את סדר הרשימה לכנסת וכוחם היחסי בבחירות הפנימיות תמיד יהיה גדול מכוחם היחסי של האזרחים בבחירות הארציות. כי התפקדות זו שפה שכל הפוליטיקאים, מכל קצוות הקשת הפוליטית, מבינים היטב.

פאשיזם דמוקרטי
במסגרת פרסומי ויקיליקס נחשף השבוע נחשף בכירה בקרן החדשה לישראל סברה כי "בתוך מאה שנה ישראל תהיה בעלת רוב ערבי, אך היעלמותה של המדינה היהודית לא תהיה הטרגדיה שהישראלים חוששים ממנה, משום שהיא תהפוך לדמוקרטית יותר". בקרן הלא כל כך חדשה מיהרו להתנער מהדברים בתואנה שמאז שנאמרו הדברים, הספיקה הסמנכ"ל לשעבר לעזוב את עבודתה בקרן. עם זאת, המציאות מראה כי הקרן באמת לא רואה חשיבות בצביונה היהודי של מדינת ישראל. תעיד על כך היוזמה שהשיקה הקרן בתחילת החודש שעבר, "נאמנים לדמוקרטיה" שמה, בה מוזמנים הגולשים לחתום על הצהרת נאמנות לדמוקרטיה הישראלית. באופן לא מפתיע, ההצהרה אינה כוללת כול התייחסות ליהדותה של המדינה. לא אתפלא אם בעקבות החינוך מחדש שהקרן הנחילה בישראל בשנים האחרונות, יהיו מי שיחשבו בטעות שהצהרות נאמנות הן קטע פאשיסטי...

קרן לא עוזרת
חשוב להבהיר כי כל פעילות לקידום ערכי הדמוקרטיה הינה חשובה ותורמת רבות להצדקת קיומה של מדינת ישראל במזרח התיכון. עם זאת, נראה כי הקרן החדשה מקדמת דמוקרטיה סלקטיבית שכוללת לא אחת ניסיונות למנוע מהציבור לקבוע את זהותו של ראש הממשלה. היום כבר ידוע לכל שמאחורי המאבק של ויקי כנפו והנשים החד-הוריות, עמדה הקרן החדשה כחלק ממאמציה להדיח את נתניהו בתקופת כהונתו הראשונה. מעניין אם פרשת העוזרת הנפאלית, שנחשפה על ידי ארגון 'רופאים לזכויות אדם', קשורה לעובדה שהארגון הצטרף לקרן ביולי האחרון.

לא זוכרות
מי שאפילו לא מנסים להסתיר את התכחשותם לרעיון המדינה היהודית הם החברים (?) מארגון זוכרות אשר שמו לעצמם למטרה לקדם את זכות השיבה כתנאי מוקדם לכל הסדר מדיני עתידי וביום חמישי הקרוב יפתחו תערוכה חדשה שכל עניינה להציג אפשרויות תכנוניות למימוש השיבה הפלסטינית. חבל רק שהזוכרות שוכחות שביום שמדינת ישראל לא תהיה יהודית היא גם לא תהיה דמוקרטית.

בת ברית
ביום שני הקרוב תינשא בבית הכנסת הגדול של ירושלים דרשה מיוחדת. נו טוב, אולי לא דרשה, אבל הרצאה מיוחדת ולא רק משום שהדוברת היא אישה. במסגרת "הרצאת ירושלים" של ארגון בני-ברית, תדון מלאני פיליפס, סופרת ועיתונאית בריטית מוערכת, במלחמה הרב-חזיתית המתנהלת נגד מדינת ישראל, גם במדינות מערביות כגון: ארה"ב, בריטניה ומדינות אחרות באירופה. מומלץ בחום להגיע ולהכיר את התיזה המקורית של פיליפס, אחת הסנגוריות הטובות של מדינת ישראל, ולמעשה הגרסא הבריטית לאלן דרשוביץ.

10 תגובות:

  1. מה מקור המידע לטענה כי "המחאה החברתית הסתיימה" (בשעה טובה או רעה)? לא מצאתי סימוכין לטענה מפי אף אחד מן המעורבים במחאה הזאת.

    השבמחק
  2. דוגמא אחת מאתר "הכבר לא מחאה אלא מאבק":
    http://j14.org.il/articles/5846

    השבמחק
  3. אני הייתי אישית בכנס עליו הדיווח הזה.

    איפה יש כאן ולו מלה אחת על כך ש"המחאה החברתית הסתיימה"? (בשעה טובה או רעה).

    יש כאן הודעה שפעילי המחאה החברתית קובעים לוח זמנים מדויק להמשך המאבק ושורת פעולות שבכוונתם לנקוט עד סוף נובמבר השנה.

    השבמחק
  4. אני מכתיב. לאט:
    "על מנת לצלוח בשלום את השלב הזה, מציעים חברי ההתארגנות מפת דרכים ארוכת טווח שתכליתה – מעבר ממחאה ספונטנית למאבק אזרחי שיהיה מתוכנן ויציב יעדים ברורים"

    השבמחק
  5. אכן, הציטוט מדויק. אני הייתי אישית נוכח בזמן שהתקבלה ההחלטה הזאת. הפרשנות שפירוש ההחלטה "סיום המחאה החברתית" היא שלך, בודאי ובודאי לא של האנשים שהתכנסו וקיבלו את ההחלטה.

    השבמחק
  6. שיעור קטן בעברית -
    מחאה היא פעילות שבאה לידי ביטוי בעיקר בצורה של התנגדות. מאבק בדרך כלל יכלול ניסיון לשנות מציאות קיימת וליצוק תוכן חיובי למחאה.
    למקרה שפספסת, המחאה הסתיימה ומי שרוצה עובר לשלב המאבק.
    אין צורך להמשיך להתקטנן, לא התכוונתי שהמאבק הסתיים.

    השבמחק
  7. אם לא התכוונת שהמאבק הסתיים אז אנחנו מתווכחים על מלים ולא על תוכן.

    בעיני, האבחנה בין התנגדות למציאות הנוכחית שאתה רואה אותה כלבתי נסבלת ובין הצגת המציאות האלטרנטיבית שאתה רוצה במקומה היא די מלאכותית. למשל, "שלום עכשיו" מאז הקמתה ועד היום עסקה גם במחאה חריפה נגד הקמתן של התנחלויות ונגד קיומן והתרחבותן של ההתנחלויות שכבר הוקמו וגם בתוכן החיובי של הצעת המציאות האלטרנטיבית, כלומר שלום עם מדינת פלסטין.

    השבמחק
  8. שמח שסגרנו את עניין המחאה והמאבק.

    לגבי מלאכותיות, זה בסדר. גם אני חושב שהרעיונות של שלום עכשיו הם מלאכותיים.

    השבמחק
  9. אילו היית כותב כאן מלה טובה על "שלום עכשיו" אני חושב שראשי התנועה הזאת היו צריכים לעשות חשבון נפש ולבדוק היכן טעו.

    השבמחק
  10. תזכיר לי איפה הם צדקו?
    (אין צורך לענות)

    השבמחק