יום שישי, 13 בדצמבר 2013

לא אקטואלי - 13.12.13


ימינו כקדם
מצור על ירושלים בעשרה בטבת. כמה לא מפתיע.

ללא מחסומים
במסגרת פעילות זכויות אדם כחולבן, הוזמנו לכנס חגיגי של מרכז מינרבה והאיחוד האירופי לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי (היום, לא האדם). ניגשתי לאחת מנשות מחסום ווטש אותה אני מכיר מהביקורים שלי בקלנדיה. היא הייתה, איך לומר, די מופתעת לראות אותנו שם.
- "מה אתם עושים פה? גם אתם לוחמי זכויות אדם?"
- "כמוכן כמונו", חייכתי.
- "אתם לא בדיוק כמונו".
- "נכון. אם היינו בדיוק כמוכן, לא הייתה מטרה לקיום שלנו." בשלב זה החיוך שלי הגיע למימדים עצומים.
- "אני מתפלאת שהזמינו אתכם." אמרה, נתנה לנו את הגב ועשתה לי את היום.
האמת? גם אני הייתי הרבה פחות נחמד אחרי עשור של השכמות בחמש לפנות בוקר.



טיפ
חוק חדש: אנשים שעוזבים ארוחת חבר'ה במסעדה לפני הגשת החשבון ישימו טיפ כפול. רק ככה בסוף לא יהיה חסר טיפ.

מדם ליבו
כך כתב יאיר לפיד בפייסבוק שלו: "אנחנו לא נשתוק. מי שצריך להיות מפוטר, יפוטר. את הנהלים שצריך לשנות, נשנה". מעניין מה הוא יעשה כשיגלה שהשרה הממונה היא שרת הבריאות יעל גרמן. יש סיכוי טוב שאז הוא ישתוק. בינתיים, יעל גרמן, בניגוד לקו המפלגתי, משום מה כן שותקת. האמת? אני לא מבין על מה כל המהומה. גם אני הייתי מסרב לקבל תרומת דם מחבר כנסת. לא פלא שבמדא לא צפו את המארב שהוצב להם: הם עדיין מופתעים שחברי כנסת הגיעו לתרום דם. לכך הם לא נערכו.

ארשת חברתית
כל פעם שצוקרברג מזהה ירידה בשימוש בפייסבוק, הוא מפעיל את אפליקציית השיתופים אשר קיומה ידוע רק ליודעי ח"ן: כך בדיוק מתו איינשטיין, מנדלה ושאר הסלבס. כך התחיל לרדת השלג על ירושלים. וכך כתב יאיר לפיד סטטוס מטומטם.

ערי זהב
מי שחושב שראוי לפעול להורדת יישובים בשם הסיוע להורדת המחירים, פוגע פעמיים בלגיטימציה לקיומה של תל אביב – הן כעיר עברית והן כעיר יקרה.

מלחמת שלג
לא רוצה להתקטנן וזה, אבל לדעתי המדינה צריכה לפצות את כלל תושבי ירושלים ביום חופש נוסף על כך שיש שלג בשישי ולא על יום עבודה. בטח כשנכון לעכשיו, בחורף הנוכחי ירד בירושלים יותר שלג מגשם. למקרה שזה לא מאוחר, אני מבקש לנצל את הבמה ולקרוא לחבריי הירושלמים: חבר'ה, יש לי רעיון! בוא ננסה לשמור בסוד את העובדה שיש לנו שלג בירושלים. ככה התל אביבים לא יגיעו ויהרסו לנו אותו בסוף השבוע.

חורף חם
זה לא חורף אם אחרי משחק כדורגל אני עדיין מרגיש את האצבעות ברגליים. זה חורף.

פיצול אושיות
כולם דיברו השבוע על האלמוני ששימש בתפקיד המתורגמן לשפת הסימנים במהלך טקס האשכבה של מנדלה והאשימו אותו בהתחזות. והנשיא שעמד לצדו, לא מתחזה? כן, ידוע שכבר רצות עכשיו הרבה בדיחות ברשת על כך שגם אובמה הוא מתחזה. אז שיהיה ברור: הבדיחה הראשונה הייתה שלי. כל השאר סתם מתחזים. בינתיים מסתבר שהמתחזה בטקס טוען שיש לו סכיזופרניה. הוא היה צריך לחשוף את זה לפני הבחירות.

מתהפך בקברו
תראו מה זה, אפילו מנהיג השחורים באפריקה בוחר בסוף להיקבר ביוהנסבורג שבשבדיה.

לא דגים ולא ים
זו לא באמת תעלה אם סירת נייר לא יכולה לשוט בה. זה לא באמת ים אם אין בו דגים. זה לא ים סוף אם אין בו סוף ולא הים האדום אם הוא לא אדום. ובהעדר ימים, זו לא באמת תעלת הימים אם ייקח כמה שנים לבנות אותה.

השבט הלבן
אתמול החליט נתניהו לגנוז את הצעת בגין למתווה פראוור ליישום דוח גולדברג הסדרת התיישבות הבדווים בנגב. זה אולי ישמע גזעני, אבל הגזעניים האמיתיים (ועל הדרך גם הטפשים) הם מי שמינו חבורה של אשכנזים לטפל במשא ומתן עם בדווים.

אף חזיר
פעם היה רעיון למנוע משאהידים לבצע את זממם באמצעות קבורתם בעור חזיר, דבר שלפי המאמין ימנע ממנו להגיע לגן עדן. בעקבות התנהגותו האלימה, אני עדיין מתלבט אם את גארי יורופסקי צריך לקבור עטוף במעיל עור או בעלי בייבי. חי או מת. גם הטוויסט בקריירה של מיקי חיימוביץ' דורש התייחסות ראויה. זה התחיל עם יום שני ללא בשר וכרגע זה קמפיין תקשורתי אנטי חרדי (שנתחיל ביום שני בלי חרדים?). בינתיים כדאי לפתוח ביוזמת יום שני בלי מיקי חיימוביץ.

תנועת המחאה
יש משהו לא הוגן בזה שעל צ'ק שאני מפקיד אני צריך לחתום מאחורה, ועל צ'ק שאני נותן אני צריך לחתום מקדימה ולראות את הסכום קופץ לי מול העיניים.

כפל מבצעים
משעמם ברדיו. בא לי שאריק איינשטיין ימות שוב. שוקל לקנות דיסק שלו. אולי קסטה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה