יום שישי, 24 בינואר 2014

לא אקטואלי - 24.1.14

לא מקובל עליי
מי שרוצה להבין את כוח השפעתם של מקובלים ושאר רבני חצרות פשוט צריך לקרוא שוב את הקוסם מארץ עוץ.

פורים קטן
עוד מעט פורים ועדיין אין לי דופלגנגר.

הוד השרון
אריאל שרון שינה את החיים שלי. עד שנת 2005, החיים שלי היו במסלול הבטוח והנוח של השתקעות בעולם ההיי-טק. עבדתי כמתכנת באלביט והרחבתי את אופקיי בין הפקולטות השונות של אוניברסיטת בר-אילן. כל פעילותי הפוליטית עד אז הסתכמה בלהיות ימני כורסא. ואז הגיע ראש ממשלה שפעל באופן בוטה נגד התחייבותו לפני הבחירות. ראיתי בכך לא פחות מאשר סכנה לעתידה של הדמוקרטיה הישראלית. התחלתי בהצטרפות לתא הסטודנטים 'תא כתום' ובכתיבת המדור הסטירי 'הזמן הכתום' ב-NRG יהדות (ותודה לרועי שרון שנתן לי את הבמה ולמאיר עוזיאל על שיחה טלפונית מעוררת השראה אותה הוא בטח בכלל לא זוכר). משם המשכתי לתכנית המנהיגות הצעירה של המכון לאסטרטגיה ציונית, וכך בדיוק גיליתי שדברים שרואים משם... ברוך דיין האמת!


אוטו-אנטינאצי
שם קוד למקרה בו נבחרי ציבור ימנים מחוקקים חוק שייאכף לבסוף רק נגד ימנים. אגב, לדעתי גם לומר אשכנזי באנגלית זה סוג של מדרון חלקלק.

רק בישראל
ישראל היא ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות: רק פה תוכלו לראות מהגרים מאפריקה עם האופניים הכי מתקדמות, בדווים עם הרכבים הכי נוצצים, ערבים עם הבתים הכי גדולים וילדים עם הסמרטפונים הכי מתקדמים.

שיעור לחיים
השבוע נחשף כי מורה יפוטר בשל כך שהביע עמדות פוליטיות אנטי ישראליות בשיעור "מנהיגות". יותר שיעור במנהיגות מזה אין.

נשיא ורוח שטות
יש לי מועמד לנשיא המדינה שלפחות 101 ח"כים ישמחו לתמוך בו: יאיר לפיד. יש לי תחושה שצעד כזה יגרום לכמה זעזועים במערכת הפוליטית בישראל. יכול להיות מעניין לשנות את חוק יסוד: נשיא המדינה ולקבוע שלא צריך את אישור המועמד כדי להגישו. דרך אפשרית נוספת לבחירת נשיא יכולה להיות שכל מי שאוסף 50,000 חתימות רשאי להגיש מועמדות. בין כל המועמדים תיערך הגרלה. נשיא נולד, גרסת האקס פקטור. עד שזה יקרה, אני בוחר להשתעשע עם שמות מחוץ לפוליטיקה. לדוגמא, אין לי מושג מהן עמדותיו של פרופ' דן שכטמן. אני רק יודע שמאז שזכה בפרס נובל הוא מנסה לסייע בקידום החינוך בישראל. וזה, בצירוף פרס הנובל, בהחלט מציבים אותו כמועמד ראוי יותר מאשר פואד בן-אליעזר, רובי ריבלין וסילבן שלום. וזה לא בגלל שיש לי בעיה עם נשיא בעל שם של חיית מחמד. אגב, אני נגד שתהיה נשיאה אישה רק כדי למנוע את הכותרת שתלווה אותה בכל מסע אחרי הבחירה: נשיאה טובה.

חושבים שהם יודעים
מאמר שכותרתו הוא "מה שקוראי הארץ לא יודעים" הוא המאמר הנצפה ביותר באתר הארץ לאחרונה. זה אומר שעכשיו כשהם כבר יודעים הכל אפשר לסגור את העיתון?

אקטיביסטיות
דעתן קשה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה