יום שבת, 26 באפריל 2014

לא אקטואלי - 26.4.14


סכנת בצקת
לפני שלוש שנים ערד. לפני שנתיים בית שאן. שנה שעברה נתיבות. השנה במעלה אדומים. נראה לי שאני מכור למימונה.


הרב קו
בזכות אגד אני יכול לספר לכם שאני תקוע באוטובוס באגריפס כבר מיום 7 לעומר. ביתר רצינות, אני יכול לומר כי למעשה הסימבולי של אגד בספירת העומר יש ערך רב הממחיש את אחד מההישגים הגדולים של המפעל הציוני: בעוד תנועת ההשכלה נאלצה להסתפק בסיסמא של יהודה לייב גורדון 'היה אדם בצאתך ויהודי באהלך', באה מדינת ישראל ואט אט מאפשרת לייצר פרהסיא יהודית לצד דתיות אינדיבידואלית, בבחינת 'היה יהודי בצאתך ואדם באהלך'.

כושר לפסח
גם אתם שמתם לב שהשבוע גלגלצ תיזמנו פקקים בכל הדרכים המובילות לחדרי כושר.

חופש בלי עיתונות
נראה שיש כמה נשמות טובות שלא באמת מתאים להן שמקור ראשון ימשיך לפעול. יש מצב שאלו אותם גורמים שקמו על רגליהם האחוריות כשהיה מדובר על סכנת סגירה לערוץ 10 / הערוץ הראשון / מעריב (לפני עידן בן-צבי). והפעם אפילו לא מדובר על הזרמת כספי ציבור, אלא על העברת רמזים עבים לרגולטור שעדיף שלא יהיה עיתון בכלל מאשר שיהיו שני עיתונים של אותו בעלים. והרגולטור, הממונה על ההגבלים העסקיים במקרה זה, אכן משהה את החלטתו ומונע במו ידיו החייאתו של העיתון.

ונהפוך הוא!
השנה גיליתי שחול המועד הוא זמן אידיאלי לנקות את הבית. מישהו יודע למה מארגנים את את זה ככה שהוא יהיה לפני הסדר?

הסכם על הנייר
האיחוד בין חמאס לפתח מזכיר את הקאמבקים הבלתי נגמרים של כוורת – לחזור לסיבוב חד פעמי ולהתפרק. מה גם שהסכם שלום בין חמאס לפתח שווה את הנייר בדיוק כמו הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. מזל שאת הפיילוט הזה עושים בלעדנו.


טיזר לעונת הגוגואים
הידעת? הנענע הגיעה לעולם כשאלוהים ביקש לברוא את המשמש, אבל הקפסלוק היה דולק.

מגמה חיובית
אנשים שואלים אותי מה אני עושה במכון לאסטרטגיה ציונית. אני עונה - מנהל פרויקטים. ואז הם מבקשים דוגמאות. אז הנה אחת: נייר עמדה חדש שהוצאנו השבוע והיה לי הכבוד ללוות משלב הרעיון של זאב בן-שחר ועד ששר חינוך / חוץ כלשהו יבין כמה הוא גאוני, מציע תכנית שמטרתה להקנות לתלמידי תיכון ידע תאורטי בדיפלומטיה ציבורית וארגז כלים מעשיים בתקשורת אפקטיבית על מנת לשפר את דימויה של ישראל בעולם.

אהבת ילדות
אין כמו חודש וחצי של ריחוק כדי ללמד על אהבה אמיתית. איזה כיף לחזור לשחק כדורגל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה