יום ראשון, 5 באוקטובר 2014

לא אקטואלי - 5.10.14


הרמה להנחתה
"עד לפני חודשיים שלושה תמכתי באופן בוטה ברעיון שתי המדינות לשני עמים. היום אני כבר לא כל כך בטוח". בן-דרור ימיני, באירוע הרמת כוסית לשנה החדשה של המכון לאסטרטגיה ציונית.

נתן לזך
גאון איש הימין שמימן לנתן זך את המודעה בהארץ. (יכול להיות שאת יחסי הציבור שלו עושה אותו אחד של טוביה טננבום)?

נשים לב
יאיר שמיר כל כך צודק לגבי בעיית הפוליגמיה במגזר הבדואי, עד כדי כך שגיליתי שאני מסכים איתו כבר במאמר שפרסמתי עם גלעד אלטמן (היום יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות) ב-2009 בכתב העת קרקע. אגב, כתב העת הזה כבר לא קיים. לעומת זאת, תופעת הפוליגמיה אצל הבדווים, התרבה בינתיים גם לכנסת בצורת חבר הכנסת טלב אבו עראר.

יפה שתיקה
ברכות לאוניברסיטת ביר זית עם הישגה האקדמי הראשון ומציאת הוכחה אמפירית לתסמונת סטוקהולם, סליחה, אוסלו. חבל רק שעמירה הס לא מבינה עברית, אחרת, הייתה יודעת שהיא בכלל נולדה לשתוק למרות שהיא חושבת שהעם שלה הוא רע. ואולי בעלל נכון להאשים את הוריה, שקראו לה עמי רע.

מוחשובך
האם גם יונות הדואר שובתות?

ועכשיו... נעבור לספיישל בין כסה לעשור.

תהא שנת עוד השנה!
תמה שנת עזיבת *דוענים. ברוכה הבאה תשע"ה.
* נס** גלוי!!!
** נא לא להתקטנן.

מעשה אומן
מכירים את הקטע הזה שכל מוסלמי חייב לבקר לפחות פעם אחת במכה? אז אומן.

המלצות לסוף שנה
א. חבר'ה, לא לשכוח לעשות פרוזבול!
ב. בהמלצת הרופאים: שנה טובה ותפלה לכולם!
ג. לעשות אנסבסקרייב לכל המידעונים המיותרים שמגיעים אליך לאורך השנה.

בישיבה של מעלה
הידעת? בסוף השבוע הקודם חגגו שופטי בית המשפט העליון את ראש השנה לשועלים. קצת חבל שגדעון סער הוא זה שבחר לקחת את פסק הזמן הפוליטי, ולא השופטים בעליון.

לא אישי
קיבלתי "שנה טובה ואישית" ממשרד יחסי ציבור שאני דווקא מאד מחבב. אני מאחל להם בחזרה שנה טובה, ולאו דווקא אישית.

והוא רחום יכפר עוון

צום קל
צום גדליה הוא מהמוצדקים שבצומות ישראל. לראייה: בממוצע עם כמה שאכלתי לפניו, נשארתי שבע.

זאת כפרתכם
בערב החג הלכתי לחנות הספרים השכונתית במטרה לרכוש מחזור ליום כיפורים. שאלתי כמה עולה מחזור ספרדי? 30 שקלים. קניתי. וכמה עולה מחזור אשכנזי? התעניינתי עבור ידידה מהמוצא השני שגם תרה אחר ספר התפילה לחג. "בשביל מחזור לכיפור צריך לקנות את כל הסט שעולה 200 שקלים", נעניתי. חבריי האשכנזים, יהא זה זמן כפרתכם. מחול לכם, מחול לכם, מחול לכם.

וזאת הברכה
שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה, חתימה טובה, גמר חתימה טובה, גמר טוב, פיתקא טבא!
זה הסדר (נראה לי). לגבי מה אומרים מתי, אני עוד פחות בטוח.


16 תגובות:

  1. לי כבר היו לפחות עשר שנים ספקות רציניים לגבי התמיכה של בן דרור ימיני ברעיון של שתי המדינות. בדרך כלל, מקובל שאם אתה תומך ברעיון מסוים אתה לא מקדיש את כל הזמן והאנרגיה שלחך למלחמת חורמה נגד אותו הרעיון. אז הוא כבר לא טוען שהוא תומך ברעיון שתי המדינות? סוף סוף טיפ-טיפה של יושר מצידו. הגיע הזמן.

    השבמחק
  2. אני לא ראיתי שבן דרור נלחם נגד רעיון שתי המדינות, להפך! לא מכיר הרבה עתונאים שהטיפו לצורך בפתרון זה במינון שהוא עשה זאת.

    השבמחק
  3. באופן תיאורטי ותיאורטי בלבד. כמעט בכל מאמר שלו בעשר השנים האחרונות חוזרת אותה המתכונת: "בתור מי שתומך ברעיון שתי המדינות אני אומר שכל תומכי רעיון שתי המדינות הם מנוולים ו/או מטומטמים ו/או בוגדים ממש, ובתור מי שתומך ברעיון שתי המדינות אני אומר שכל מי שעושה משהו במציאות לקידום הרעיון הזה גורם נזק חמור למדינת ישראל, ובתור מי שתומך ברעיון שתי המדינות אני אומר שהאנשים הטובים בישראל הם מי שמתנגדים לרעיון הזה ונאבקים בו בכל כוחם, ובתור מי שתומך ברעיון שתי המדינות אני אומר שרעיון שתי המדינות לא ניתן לביצוע כי הפלסטינים רשעים ומנוולים וסרבני שלום, ובתור מי שאומר שהוא תומך ברעיון שתי המדינות אז ברור שאני שייך לשמאל למרות שכל המאמרים שלי מסייעים באופן ישיר לימין ופוגעים בשמאל". נו, כמה זמן אפשר להמשיך את המשחק המטומטם הזה?סוף סוף הוא מגלה שהוא בעצם כבר לא בעד רעיון שתי המדינות (מישהו הופתע? אני אהיה מאד מאד מופתע אם מישהו הופתע...) אכן "המכון לאסטרטגיה ציונית" זה מקומו הנכון והמתאים, תציעו לו אצלכם משרה בשכר - זה בהחלט מגיע לו.

    השבמחק
  4. בן דרור לא התנגד לתומכי רעיון שתי המדינות, כי אם לתומכי זכות השיבה ויתר השקרנים. זה שאתה לא עושה הפרדה בין אלה לבין תומכי רעיון שתי המדינות, אכן פוגע ברעיון שתי המדינות. יודע מה? לא נורא.

    השבמחק
  5. באופן תיאורטי זה נכון, הוא תמיד טען ש"אני לא נגד השמאל הטוב, רק נגד השמאל הרע". כך הוא תמיד תמיד כתב. אם תחפש את השמאל הטוב שבן דרור ימיני כן תומך בו, האם תוכל למצוא את השמאל הזה? מי מכיר, מי יודע? אולי במיקרוסקופ אלקטרוני משוכלל תוכל לאתר את השמאל הטוב הזה. כל אשני השמאל שאני מכיר וכל ארגוני השמאל שאני מכיר וכל פעולות והפגנות השמאל שאני מכיר תמיד זכו אצל בן דרור ימיני לגינוי גורף.

    השבמחק
  6. כמו שאמרתי, בן דרור ימיני וגם כל אנשי "השמאל הטוב" שמקבלים ממנו תעודת כשרות יוכלו בקלות למצוא את מקומם בשורות "המכון לאסטרטגיה ציונית". איש בצד שלנו במפה הפוליטית לא ירגיש בחסרונם.

    השבמחק
  7. בכל אופן, זה כבר דיון אקדמי. הוא כבר לא מתיימר לתמוך בפתרון של שתי מדינות כך שהטיעון הקלוש שלו להיות "איש שמאל" איננו עוד, ואנחנו בשמאל נוכל להגיד לו ללא טיפת צער שלום ולא להתראות.

    השבמחק
  8. נדמה לי שאתה בדיוק ממחיש את ההבדל בין השמאל הציוני לשמאל הקיצוני. ממי יש יותר? אני משוכנע שמהשמאל הציוני. מי עושה יותר רעש? אתה יודע היטב, בתור אחד הדוברים של ארגוני "היותר ארגונים מפעילים".

    השבמחק
  9. יש אנשי שמאל ציוני שעושים דברים טובים, ראויים וחשובים ואנחנו שמחים לשתף פעולה איתם. בן דרור ימיני לא היה אחד מהם, גם לא כאשר הוא עדיין טען שהוא תומך בפתרון שתי המדינות. כל פעולתו נועדה לסייע לימין ולהזיק לשמאל (בין אם שמאל ציוני ובין אם שמאל "קיצוני").

    השבמחק
  10. שלום עכשיו עושה דברים טובים וחשובים מאד. מרצ עושה דברים טובים וחשובים, במיוחד מאז נבחרה זהבה גלאון לעמוד בראשה. יוזמת ג'נבה עושה דברים טובים, אפילו מפלגת העבודה עושה לפעמים דברים טובים. מתי בן דרור ימיני תמך בפעילות השמאלית של מישהו מהשמאל הציוני? לא זכור לי. לך זכור?

    השבמחק
  11. רק כדי לוודא שאני לא סנילי, ואנחנו מדברים על אותו בן דרור ימיני, הלכתי לראות מה המאמר האחרון של בן-דרור ברשת. הנה הוא:
    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4578183,00.html

    יש לי תחושה שיש לך בעיה קשה עם בן-דרור, לא בגלל דעותיו, אלא בגלל היושר האינטלקטואלי שלו, שחושף את ערוותך וחבריו ההזויים ברבים.

    השבמחק
  12. אני מכיר את המאמר הזה, אני קורא את המאמרים שלו באופן קבוע. המתכון אצלו נשאר תמיד קבוע - תמיד "איזון" בין ימין ושמאל, שתמיד בשורה התחתונה מסייע לימין במאבקו נגד השמאל. עובדה - למה המכון לאסטרגיה ציונית הזמין אותו להרמת כוסית ולמה הוא בא לאירוע הזה? אותי המכון לא היה מזמין ואני גם לא הייתי בא, גם לא יריב אופנהיימר או זהבה גלאון.

    \

    השבמחק
  13. אגב, המאמר הזה התפרסם גם בעברית, למה הקישור לאנגלית?

    השבמחק
    תשובות
    1. למיטב ידיעתי הסיבה היא שהחומרים שמתפרסמים בידיעות אחרונות בעברית לרוב לא עולים לרשת, בעוד חומרים נבחרים מתורגמים ועולים ל-ynetnews.

      מחק
  14. ולעצם הענין של המאמר הזה - ימיני מנסה בכוונה תחילה ובחוסר יושר אינטלקטואלי לטשטש את הבעיה העיקרית ולהפוך את זה לשאלה הם צריכים בני עם אחד לחיות בשכנות לבני עם אחר. באשר לסילוואן השאלה היא אחרת לגמרי - האם סילוואן ויתר חלקי מזרח ירושלים צריכים להיות בירתה של מדינת פלסטין או להישאר לנצח תחת שלטון ישראלי? אנשי אלע"ד לא מסתירים שכוונתם היא "ליהד" את סילוואן כדי להבטיח שהיא תישאר בשליטה ישראלית ולא תעבור לשליטה פלסטינית. השר אורי אריאל שבא לברך ולעודד אותם לא הסתיר שזאת הכוונה וזאת המטרה, שמתנחלים שבאים לגור באיזה מקום נושאים איתם בתרמילם את הנצחת שליטה הישראלית, ןזאת המטרה העיקרית של בואם לגור שם. רק בן דרור ימיני מתעקש להתעלם מהשאלה הזאת, שהיא עצם ועיקר הנושא, כי אחרת תתמוטט כל המשוואה שהוא מנסה ליצור עם ערבים אזרחי ישראל שמבקשים את הזכות לגור בכל מקום ישוב בתחומי מדינת ישראל. יושר אינטלקטואלי זה לא בדיוק.

    השבמחק
  15. המכון לאסטרטגיה ציונית הזמין את בן-דרור ימיני, כי מבחינתנו הציונות היא לא רק של הימין. בעבר הזמנו כבר דמויות כמו דני גוטווין, ציפי לבני ורון פונדק, אז אין צורך להאשים אותנו בהאשמות שווא.

    השבמחק