יום ראשון, 4 בינואר 2015

לא אקטואלי - 4.1.15


על הניסים
לא מאמינים בניסים? גם אני. לפעמים. אבל בערב שבת זכיתי לראות נס מהלך. ממש. כזה שאתה נפעם ונרגש כשהוא מופיע מולך, ככה במציאות, ממש מול העיניים. היה לי הכבוד להשלים מניין בערב שבת עם יהודה גליק, האיש שרק לפני קצת יותר מחודשיים נורה שלוש פעמים בחזהו על ידי מחבל ערבי מטווח אפס. לראות את יהודה הולך, מדבר וצוחק, גורם לך להאמין בניסים. וגם בבני אדם. לפחות בחלק מהם. ובינתיים, האיש הספיק גם להיבחר במקום ה-33 לרשימת הליכוד בכנסת. למרות שיהודה הבטיח לרעייתו שהוא מתמודד על מקום לא ריאלי, לך תדע מה יקרה. ניסים קורים. בדוק.

סילבסטר זה בדיוק הזמן לפנות ערב לאהבה שלך

צום העשירית
כבר שנים שאני שומע מכל מיני הוגים ומהגגים שצום עשרה בטבת הוא מיותר, כעת שירושלים פורחת ומשגשגת. אני מודה, למרות שהזדהיתי עם הטענה, עדיין היה קשה לי לשבור את המסורת הזו. עד שהגעתי בעצם היום לפגישה בתחנה המרכזית של העיר, וראיתי עשרות חובשי כיפה אוכלים בפרהסיה במתחם המזון המהיר. רק אז נפל לי האסימון כמה ירושלים חיה, נושמת, אוכלת ושותה. ובעיקר - נורמלית. משם הדרך כבר הייתה קצרה מאד לפלאפל האהוב עליי ברחוב יפו.

מחיר החיקוי
לאורך זמן, אין הצדקה לקיומו של אף חיקוי. הדבר נכון הן לגבי ערוץ 10 והן לגבי ש"ס.

כפיים!
אדרבה, תן בלבנו שנראה כל אחד מעלת חברנו ולא חסרונם. אני לא מחובבי מירי רגב. אבל זו לא חכמה. למרות זאת, יום אחרי פרסום תוצאות הבחירות בליכוד, צריך להודות - היא שיחקה אותה. נדמה לי שהיא האישה שהתברגה הכי גבוה בפריימריז של הליכוד אי פעם! רק על זה צריך להוריד בפניה את הכובע. ולמי שדואגים מה יעשה איתה ביבי במידה ויצטרך למנותה לשרה? יש פתרון פשוט למדי: השרה לפיתוח הנגב והגליל. בדיוק התפקיד בו הכישורים של מירי רגב, ויש לה לא מעט כאלה, יוכלו לבוא לידי ביטוי: מעיצוב סדר יום, דרך דחיפת נושאים חשובים ועד התחברות לשטח.

סוף סוף קלטתי למה לשכונה שלי קוראים קטמון הישנה

בית יעודי
מי שמתרכזים בספירת חילונים בבית היהודי, שוכחים לפעמים שלא כל הדתיים הלאומיים אותו דבר. הפריימריז הקרובים בבית היהודי יכריעו מה יהיה סדר היום של המפלגה בנושאי דת ומדינה. בשבוע שעבר היה לי הכבוד להנחות פאנל בנושא, שנערך בשיתוף תנועת אמונת חכמים והתמקד בפריימריז למפלגת הבית היהודי. היה מעניין.

טקסט דואלי
רעיון להצעת חוק חדשה: טקסט שמסתיים במילים "אז מי מרים את הכפפה?" - לא ייכתב. אז מי מרים את הכפפה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה