יום שבת, 7 בפברואר 2015

לא אקטואלי - 7.2.15


כולנו מאחורי מי?
כחלון אמר השבוע לגל"צ שישב בכל ממשלה, שזה סבבה לגמרי. אבל מה אם הוא יהיה לשון המאזניים? במקרה כזה, נדמה לי שהמצביעים הימניים שלו עלולים להיות מופתעים... אם כחלון רוצה להיות הגון עם מצביעיו, עליו להוסיף לאמירה גם מי המועמד עליו ימליץ בפני נשיא המדינה.



מהפח!
השמאל אוהב לחשוב שהקמפיין שלו הוא אמריקאי שיקי כזה אובמה סטייל. חצי נכון. האמת היא שהקמפיין של השמאל מזכיר מאד את הקמפיין האחרון של הרפובליקנים דווקא: הם מפנימים שהדמוגרפיה פועלת לרעתם (בעיקר בגלל השחורים, אבל לא רק) והסיכוי לנצח בבחירות הבאות הוא נמוך עוד יותר, בטח אם לא יצליחו לנצח כשהמנהיג הנוכחי לא בדיוק פופולרי. לכן, הם נוקטים בשיטות הזויות של דמוניזציה ואד הומינם, כמעט ללא ביקורת עניינית (נו טוב, לרפובליקנים דווקא כן הייתה ביקורת עניינית וחזון מה יעשו אם וכאשר). בקיצור חבריי לשמאל, אתם לא הרבה יותר טובים מאנשי מסיבת התה.

המחנה הציוני במחווה לאפרים קישון לציון עשור לפטירתו

40 אבל עוד לא
סוג של משבר. השבוע חגגתי את יום הולדתי ה-35.5. מי חוגג יומולדת חצי? אז זהו, שאני. למה? כי זו דרכי המיוחדת והדבילית להסתגל לקראת גילי הבעל"ט. לומר מגיל החצי את גילי החדש - ולסייג: 27, אבל עוד לא. 31, אבל עוד לא. 34, אבל עוד לא. הבנתם את הנקודה. אלא שעכשיו הגעתי לשלב בו השיטה המפגרת שלי (שאם חושבים על זה, היא דווקא מאד מתקדמת. לפחות בחצי שנה!) הביאה אותי להבנה שאני יותר קרוב לגיל 40 מאשר לגיל 30. בראיית מאקרו, אני צריך להתחיל להתרגל לחשיבה של העשור הבא, לא? אז אני בן 40, אבל עוד לא. איזה דיכאון! אבל לא דיכאון שיפריע לי לחגוג את יום הולדתי ה-36 אבל עוד לא.

עושה חשק להשתין יותר. תשתו מים!

שרגא ביש גדא
רק לפני חודש וקצת הנחיתי פאנל מועמדים של הבית היהודי בכיכובו של השר אורי אורבך. בחלק של הצגת הדוברים, ציינתי פרט אחד "שלא ידעתם" על כל דובר. במקרה של אורבך, דמות די ידועה, יש להודות, גיליתי רק פרט אחד שלא הופיע באתר האינטרנט שלו וכן במקורות אחרים (מי אמר וויקיפדיה?). משהו שהוא כנראה ניסה מאד להסתיר... שמו השני. שרגא. בימים האחרונים נחשף לעיניי הציבור הרחב שמו השני של אורי, ובנסיבות די מדכאות. אורי שרגא בן פנינה אורבך, אל נא רפא נא לו.

עוד ניסוי שמוכיח שבנות יותר קלות למניפולציה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה