יום ראשון, 5 ביולי 2015

לא אקטואלי - 5.7.15


רמדאן חמים
הרמדאן גרסת דעאש: טובחים ביום, טבחים בלילה.

הזדמנות אחרונה - FINAL SALE

כנגד ארבעה בנים
ימני: מי שדוחה את צום י"ז בתמוז רק בגלל יום העצמאות האמריקאי, שלא יתפלא שהעולם לא שם עליו.
שמאלן: ראוי לדחות את צום י"ז בתמוז ביום כשהוא יוצא על יום העצמאות האמריקאי על מנת לא לפגוע ביום חגה של ידידתנו הגדולה.
דוס: מה קרה לכם? הצום נדחה לא בגלל יום העצמאות האמריקאי אלא בגלל שבת.
חילוני: י"ז במה?

אונרע
ב-65 שנותיה, לא שיקמה סוכנות אונר"א אפילו פליט אחד וכל מטרתה היא לשמר את זכות השיבה. אז כתבתי מאמר שמציג את ארבעת החטאים הגדולים של אונר"א. עכשיו אפשר לסגור אותה.

בל תשחית זה גועל נפש

גז חיש ונעופה
מה יש לי לומר על מתווה הגז? לא הרבה. אבל אתמול שוחחתי ארוכות עם אדם שאת דעתו אני מעריך מאד על רקע עיסוקו רב השנים בקידום השוק החופשי במדינת ישראל והוא הסביר לי את הדברים באופן הבא: תנאי הזכיינות המקוריים באמת שערורייתיים, תשובה באמת חזיר, אבל בבחירה שבין שתי האלטרנטיבות - גז עכשיו עם מונופול או בלי גז בעתיד הנראה לעין - עדיפה האפשרות הראשונה, תוך יצירת התנאים המיטביים לשבירת המונופול. בכלל, כשנכנס מוצר חדש לשוק, כמעט מתבקש שליצרן יהיה מונופול לאורך זמן מסוים. השאיפה שלנו צריכה להיות שהזמן הזה יהיה כמה שיותר קצר.

גז שקוף
שקיפות, זה טוב? כן, אבל.
שקיפות זה טוב כי באמת אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר. אבל, שקיפות יכולה להפוך בקלות לפופוליזם. רוצים דוגמא טובה? תראו מה קרה לדיוני ועדות הכנסת מהרגע שנכנסו אליהן המצלמות. כל יו"ר ועדה יודע שאם רוצים לעבור לשלב הדיון הענייני, צריך להוציא את המצלמות. כדי למלא את הצורך בשקיפות, ניתן ורצוי להסתפק בפרסום הפרוטוקולים של הדיון. אותו דבר יכול לקרות עכשיו, עם פרסום מתווה הסכם הגז, כשמי שירצה יפרסם בהבלטה ציטוטים חלקיים במטרה להראות את חצי הכוס הריקה של המתווה (זהירות, ספוילר: המתווה אינו מושלם). ואחרי הכל, אני מאד שמח שמתווה הסכמי הגז נחשף לציבור. עכשיו רק צריך להקפיד שהשקיפות תסייע לשיפור הדיון הציבורי, ולא לרידוד שלו.

טיולי ירח מלא בעצמו
זוהי הודעת מערכת. ביום חמישי האחרון התקיים טיולילי נוסף במסגרת טיולי פטור משמש בעם. ראו עצמכם מוזמנים לטיולים עתידיים. הטיולים ללא עלות וללא אחריות. לעומת זאת, מי שישאל אותי למה לא הזמנתי אותו לטיול, ישא באחריות וייאלץ לשלם לי קנס של 50 שקלים בשטרות חדשים ולא מסומנים.

צבוע שכמותי
כיף היה לפתוח את המחשב במוצאי שבת ולגלות שרבים מהחברים שלי פה מזדהים עם בני העדה הדרוזית. אז גם אני הצטרפתי. שבוע טוב!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה