יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

לא אקטואלי - 29.10.15

רוחו של רבין
כל מי שמנסים לעשות הון פוליטי מפרשנות סלקטיבית של מורשת רבין מבחינתי יכולים להסתובב כמו פרופלורים.

נוצרים לשונם
מה עושה חבר כנסת *נוצרי* בהר הבית?
כנראה שיותר משהר הבית קדוש למוסלמים, הוא כלי במאבק הערבי נגד הריבונות היהודית בארץ ישראל.
על כך אמר אורי צבי גרינברג: "השולט בהר שולט בארץ".
ובמילים עכשוויות של עמית סגל: קיום מקדש יהודי בהר הבית מפריך את טענות הערבים כי הציונות היא מפעל קולוניאליסטי. זהו שורש הסכסוך. נקודה.

שקט, מופתי.
ברור לכם שכל הסיפור של נתניהו על המופתי והשואה זה ספין שכל מטרתו להשכיח את פאדיחת המשקפת הסגורה, נכון?
אגב, לא הרבה יודעים, אבל מי ששכנע את נתניהו לאסור על יהודים להתפלל בהר הבית היה המופתי.

השקפות השקופים
מעביר הרצאה בסינמטק ת"א בנושא החשיבות שבשקיפות של מימון ממשלתי זר לארגונים פוליטיים בישראל. 5 דקות אחרי פתיחת ההרצאה, קוראת גברת מהקהל באופן לא כל כך ספונטני שאנחנו נגד זכויות אדם. מכיוון שמדובר בכנס של נציגי החברה האזרחית בישראל, היה ברור לי שזה יקרה, והיה ברור לי שיהיה מדובר בנציג של ארגון "לא ממשלתי" שמקבל מימון מממשלות זרות. אז אני עונה לה באופן לא כל כך ספונטני, שאני הצגתי את עצמי, ועכשיו תורה. הגברת בוחרת לברוח מהאולם מבלי לענות. מבינים למה שקיפות זה דבר חשוב?

לא כולל שירות
חמש הרצאות שהעברתי בשבוע וחצי האחרונים הביאו אותי להקים מיזם חדש: שירות שידאג להתקשר למרצים במהלך הרצאותיהם כדי שיראה שמדובר באדם עסוק וחשוב. חבילת הבונוס תכלול גם שיחות מדומות מאנשים חשובים.
בברכת "אדוני ראש הממשלה, אני חייב לסיים. אני באמצע הרצאה".
עדי, יזם חברתי.

מקווה לטוב
המכון שלנו פרסם מחקר חדש בנושא המקוואות. יצא מעניין ומועיל לכולם, עד שבא הרב ברוך אפרתי ובמתקפת אד-הומינם הוכיח שהממצאים שלנו נכונים. כנראה שלא סיפרו לו שאד-הומינם הוא נשקו של הטועה...

דלת צרה. צרורה.

מדע שימושי‬
ממחקר שערכתי (לא יכול לגלות איך) עולה כי משתמשים בבתי שימוש נוטים לשטוף את ידיהם יותר כאשר משתמשים נוספים נוכחים בבית השימוש.

דרוש/ה כתב/ת
בסוף השבוע האחרון התפרסם ראיון ניסי איתי בעיתון 'הפלס'. למה ניסי? בוא נגיד שתוך מספר ימים, הפכה הכתבת (חכמה וחרוצה, יש לציין) ששוחחה איתי לכתב ממין שונה. תגידו שזה לא נס.

נמצא הפיתרון לטרור
גשם.

מה שאני כתבתי
לחצות את הקווים
איך אומרים בערבית אחריו לצנחנים?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה