יום שישי, 15 בינואר 2016

לא אקטואלי 15.1.16

לתפוס טרמפ
מסקנה לא תקינה פוליטית מהרצאה תקינה פוליטית על מערכת הבחירות בארצות הברית: הרפובליקנים רחוקים צעד אחד מניצחון בבחירות - התנקשות של מהגר מוסלמי בדונלד טראמפ.

אובמה אמר להרים ידיים (כי ‏תמונת נצחון זה לחלשים)
על מנת לקבל פרס
היינו יצירתיים. עכשיו תורכם!

בְּקֶצֶר (ע"ר)
עזרו לבצלם למצוא מוטו חדש: 
א. מדבר קצר תרחק.
ב. קצר קצר תרדוף.
תצביעו בלב!

‫‏מעריץ שרוף‬
בחיים לא הייתי מצית את משרדי בצלם אם הייתי יודע שדיוויד בואי בפנים. בכלל, מה היה לו לחפש שם?

גינוי גורף
מחקירה מעמיקה של הפיד שלי עולה שהשריפה במשרדי בצלם פרצה בשלושה מוקדים: אחד הוצת על ידי ימני קיצוני, אחד על ידי פרובוקטור שמאלני ושלישי על ידי קרוב משפחה של פלסטיני שהוסגר לרשות בידי פעיל בצלם.
למען הסר ספק: אני מגנה את שלושתם!

תחבולה ציבורית
איזה מזל שהתחילו לאפשר את העלייה לאוטובוס מכל הדלתות. עכשיו אפשר להפסיק לנסות לחנך את האנשים שלא לרדת מהדלת הקדמית ולהתחיל לחנך שקודם יתנו לרדת ורק אחר כך יתנו לעלות. אז ‏למה נותנים לציבור להשתמש בתחבורה ציבורית‬?

הפסקת אוכל
לפני חודש וקצת גיליתי שנפתח בית קפה חדש בשכונה. זריפה שמו. מאז הספקתי לבקר בו שלוש פעמים. אז כשגדי ויסברט הציע לי שנשב שם שוב, החזרתי לו בהצעה נגדית. התוצאה לפניכם!

שיח חדש
איך אומרים שילם 200 שקלים? נתן אלתרמן.
בתמונה: מילות השיר שרואים עם זום מספיק על השטר החדש
כנגד ארבעה בנים
למפלגת הליכוד יש אתוס של הליכה עם המנהיג. זהו האתוס שגרם לליכוד (וקודם לכן חירות) לרוץ מקום המדינה עם ארבעה מנהיגים בלבד: מנחם בגין, יצחק שמיר, אריאל שרון ובנימין נתניהו. זהו האתוס שהרבה בגללו לא צומחת אלטרנטיבה לנתניהו מתוך הליכוד, וזה האתוס לפיו גם אם היה מי שיתמודד נגד נתניהו הוא היה מפסיד. לליכוד יש דרכים אחרות לרסן את יושב הראש של המפלגה. הבחירה של חברי המרכז, רק לפני שבועיים, בחיים כץ לתפקיד יו"ר המרכז על פני מועמדו של ראש הממשלה, צחי הנגבי, היא אחת הדרכים לכך. אפשר לאהוב את זה ואפשר לא. אבל כדאי לכל הפחות להבין איך מפלגת השלטון של המדינה שלכם עובדת.

ביבי נגד נתניהו
חשבתם שהשבוע נסגרו הבחירות לראשות הליכוד? אז זהו, שלא. המתחרה הכי גדול של נתניהו הוא נתניהו עצמו. והשופט בקרב בין נתניהו המדינאי לנתניהו הפוליטיקאי הוא מבקר המדינה. יהיו אשר יהיו תוצאות החקירה של המבקר, נקבל תוצאה טובה - תעודת זיכוי לראש ממשלה מכהן וסוף לנסיונות ההשמצה הבלתי נגמרים נגד נתניהו, או תחילת הדחה של ראש ממשלה מושחת. בהצלחה למבקר המדינה בהוצאת האמת לאור!‬

רָבֵעַ
ב-10 אחוז מהזמן אני שבע. ב-10 אחוז מהזמן אני רעב. ביתר 80 אחוז מהזמן אני לא רעב. ולא, זה שאני לא רעב לא אומר שאני לא יכול לאכול. אבל ממש מוזר שדווקא שלמצב בו נמצאת האנושות (לראייה: אני) רוב הזמן, אין מילה. 

רעיון בין לאומי
כשערביי ישראל טענו שהם לא מוכנים לעשות שירות לאומי בגלל המילה לאומי, מדינת ישראל החליפה את השם לשירות אזרחי. עכשיו רק תחשבו מה היה קורה אם למישהו היה את השכל לשנות את שמו של הביטוח הלאומי לביטוח לאומי לאומי!

תוצרת הארץ
במקום ה-1: 5 מיתוסים קולינריים שאתם חייבים להפסיק להאמין בהם.
במקום ה-4: בואו נמשיך למכור לכם מיתוסים קולינריים.
תאמינו לי אל תאמינו לאף אחד
‬לסיום, משהו ארוך יותר...
5 דקות פוס מפוליטיקלי קורקט, טוב? יופי. אי שם לפני כמה שנים, החליטו כהני דת הדמוקרטיה האקסטרים פרוגרסיבית כי לרוב אין זכות להגן על תרבותו באמצעות יישובים קהילתיים נפרדים. למה? שאלה טובה. תשאלו את אהרון ברק ושות'. אני לא השתכנעתי מאף הסבר ששמעתי עד היום.
כך הפכו חזון ייהוד הנגב של בן-גוריון ופרויקט ייהוד הגליל של בגין, ללא חוקיים. המשמעות ברורה: לא ניתן יותר להקים ישובים קהילתיים לסתם יהודים בנגב ובגליל. מה זה סתם יהודים? שאלה טובה. תלוי את מי משופטי בג"צ תשאלו.
ובינתיים, יד אחת של מדינת ישראל אוסרת עליה להקים (ולהרחיב) התיישבות ליהודים ויד שנייה מנסה כל מיני מעקפים במטרה לאפשר לקבוצות מובחנות של יהודים להקים ישובים. עוד ישראבלוף אופייני.
השאלה האמיתית שצריך לשאול היא מה שייך עניין הרוב והמיעוט לזכותה של איזושהי קבוצה לטפח את אורח חייה? וכשאני אומר איזושהי קבוצה, אני מתכוון לכל אזרחי המדינה: לחילונים, לדתיים, לבדווים, לטבעונים (כן, יש גם ישוב לטבעונים), לדרוזים, לערבים ולכל מי שמסוגל להקים ישוב פורח וקהילה משגשת.


מדוע החילוני צריך להוכיח שהוא כבר לא רוב כדי לעשות זאת? מדוע מותר להקים ישובים עבור קבוצות מסוימות ולא עבור אחרות? מי קבע שהיהודים הם רוב בחבל ארץ (מרכז הגליל) בו 75 אחוזים מהתושבים הם ערבים? האם היהודים אינם מיעוט מובחן במזרח התיכון? למה צריך לדרוש מגמות בדלניות להיות כדי לזכות באפשרות להתיישבות מובחנת? (המצב כרגע: חילונים ומסורתיים בחוץ, החרדים בפנים, והדתיים הלאומיים תלויים במצב הרוח).
חשוב לציין שהדיון לא מסתיים רק בשאלת ההתיישבות, אלא לאחרונה הגיע גם לשאלת החינוך וצפוי להגיע לזירות נוספות, ככל שיוענקו יותר זכויות לקבוצות מובחנות, במקום לאפשר יותר חרויות לכל מי שרוצה בכך.
אם אתם חושבים שמדובר רק בשאלה ישראלית, אז בטח יעניין אתכם לשמוע על אתר הכרויות אמריקאי שמאפשר ללבנים לבחור בן זוג לבן. כשכנופיית הפוליטיקלי קורקט יצאה נגדו, תהה בעל האתר מדוע זה חוקי להקים אתרי הכרויות לשחורים, היספנים ויהודים, אך לא ללבנים. אסור לומר זאת, אבל אני חושב שהוא צודק. תנו לבני האדם לחיות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה