יום שבת, 30 בינואר 2016

לא אקטואלי - 30.1.16

כך הייתם
והוא יושב ומחכה לו
כבר שנים חולם הוא שיזכה לו,
על סודו שומר ומחכה לו
מתי כבר יגיע היום.
שלג?
‫‏

צדיק גוזר
"ואל תכנס לפניך תפילת עובדים עצלנים לענין השלג בשעה שירושלים לא צריכה לו" (‫‏למקרה שחיפשתם את מי להאשים‬).

מלא כסף. כסף מלא. 


ויאמר שר הביטחון: אז מה אם אברהם קנה את המקום בכסף מלא. אני לא זוכר שאישרתי את העיסקה. גרשו את היהודים מהמקום דבר ראשון על הבוקר! (תוספת מאוחרת לטובת מי שפחות מכיר את הסיפור המקראי - לפני כמעט 4,000 שנה, באותו מקום, ביקש אברהם אבינו לרכוש חלקת שדה בכסף מלא כדי שלא ניתן יהיה לפקפק בבעלותו על מערת המכפלה. זהו מסר עליו חונך כל לומד מקרא. הפינוי החפוז בפקודתו של בוגי, אחד הפוליטיקאים המוערכים עליי, פוגע גם באתוס התנכי וגם מערער את זכותנו על הארץ. חבל שהוא עצמו אינו מבין זאת.)

דברים שלא משתנים
אחד הפרויקטים שאני עובד עליו כעת הוא הוצאת חוברת בנושא הציונות והמזרחים. כשהתחלתי חשבתי שהבעיה שלי תהיה למצוא מקורות. בשלושת הימים האחרונים אני יושב ומנסה לסנן חומרים... הנה מה שלחיים בן עטר, עיתונאי ציוני יליד מרוקו שעלה לארץ כתינוק ב-1885 (כן, מסתבר שכבר אז עלו מצפון אפריקה. וגם קודם לכן.) היה לכתוב לעיתון החרות (לא, לא עיתון חירות של בגין, אלא העיתון של העדה הספרדית בירושלים) בשנת 1913. נכון אז, ונכון גם היום.

הפסקת אוכל
כשאני מזמין לאפה עם שווארמה או פיתה עם פלאפל, אין מוכר שלא מסתכל עליי בתמיהה כשאני מסרב למרוח חומוס. לך תסביר להם שאני רואה בכך חילול כבודו של החומוס. חומוס הוא לא עוד ממרח. חומוס הוא מנה עיקרית. זה שבמקרה מנגבים אותו עם פיתה, לא אומר שאפשר להוסיף אותו כסייד קיק לפלאפל או לשווארמה, אשר כבודם במקומם מונח. כשאני כן רוצה לאכול חומוס, אני הולך לחומוסיה. רק שם יודעים לתת את הכבוד הראוי לחומוס. בקיצור, הלכתי לאכול חומוס.
מוזר מאד. חשבתי שערוץ 2 קיים רק 30 שנה.
טיפשים בשני הצדדים
כמה הבהרות על השתולים, אם תרצו, הימין והשמאל.
1. כן, אני חושב שקמפיין האמנים של אם תרצו הוא מטופש.
2. לא, אני לא חושב שזו סיבה להחרים את אם תרצו. מי שקורא לעשות זאת, אחרי שהתנגד לחרמות בצד השני הוא צבוע.
3. כן, אני חושב שלמרות זאת אם תרצו היא תנועה מאד חשובה שמשמיעה קול מאד חשוב בחברה הישראלית. אני גאה לומר שהרציתי בפני חברי התנועה בעבר ואשמח לעשות זאת בעתיד.
4. לא, אני גם אף פעם לא הייתי מאלה שקראו להחרים את הקרן החדשה לישראל או את ארגוני השמאל. אבל כן, ביקרתי אותם באופן חריף לא מעט פעמים.
5. כן, גם אני חטפתי ביקורת מימין כשלקחתי חלק בפרוייקטים משותפים עם ארגוני הקרן.
6. מותר לבקר. לכולם. ומותר לבקר את הביקורת. זה נכון לגבי הביקורת של שוברים שתיקה ונכון לגבי הביקורת של אם תרצו.
בקיצור, יוסף מבקר. יוסף לא מחרים. תהיו יוסף. אל תהיו צבועים. או משהו כזה.

אם זורקים מישהו מגג בניין, טבעי שימות, לא?
אם "מניחים" על ראשו של מישהו כרית, טבעי שימות, לא?
אם שמים לו קצת רעל עכברים בקפה, לא טבעי שימות?
הטבע זה דבר מסוכן.

דברים שלא משתנים 2
"אנחנו אנטישמיים?! מה פתאום! אנחנו לא נגד יהודים, אנחנו רק נגד הציונים". טריק מוסלמי שעובד כבר יותר ממאה שנים (מקור: חיים בן עטר, עיתון החרות, 31.7.1914).

כתיבה יוצרת
בתי הקברות מלאים בעיתונאים שכתבו חבצלות על שמעון פרס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה