יום חמישי, 28 באפריל 2016

לא אקטואלי 28.4.16

ברכות מכולם לכולם
תודה לכולם על הברכות והאיחולים, בפייסבוק, בווצאפ ובסמסים, וסליחה שלא הספקתי לחזור לכולם, אבל אני חוגג את היומולדת שלי באוגוסט.

דרוש שם
שביעי של פסח זה מסורבל מדי. חג שני זה סתמי מדי. פסח שני זה משהו אחר.
תשובות הקהל בסוף הפוסט. חו"ל המועד שמח לכל מי שחוגג!

איזו מין שלווה
עורך ראשי: נו, איך הולך במשמרת החג?
עורך תורן: הכל טוב. אתה יכול להמשיך לנפוש בשקט.
עורך ראשי: אז מה זה הטלפון שקיבלתי מהשגריר האמריקאי?

מצה זו שאנו אוכלים
ומדוע נקרא שמה מצה? על שום שמיצינו. חלאסס. נחנקנו כבר.

סתם שתדעו מה הולך בכנענית
למתנדבים בעם
לפני 24 שנים, כשעברתי עם הוריי לגבעת שמואל, אנשים הרימו גבה על המעבר למה שהייתה מוכרת אז בתור עיירת פשע. מאז דברים השתנו... וזה הכרטיס שמצאתי היום על שמשת חלון הרכב.  לחיי עם ישראל!


מכבסת כספים
מישהו היה צריך לבדוק את זה, ואני התנדבתי. אז יש לי בשורות טובות: השטרות החדשים שורדים נהדר בכביסה.

הוכחה ניצחת
לכל אלו שמפקפקים באמת ההיסטורית של חג הפסח, מצאתי ראייה חותכת לכך שמדובר במסורת עתיקה: זו הכתובת שנמצאה על העמוד הראשון בהגדה של פסח אשר הגיעה לידיי.

מאקו רע
יש כתבות שאני שמח שלא שיתפתי איתן פעולה. זו לדוגמא. לפני כחודש, קיבלתי שיחת טלפון מכתב מאקו, שביקש את עזרת המכון לאסטרטגיה ציונית במידע לקראת כתבה שהוא מכין במסגרת פרויקט חגיגי לחג הפסח: תרחישי הקיצון שבדרך למדינת ישראל. אחרי שמנה את רשימת תרחישי הקיצון (עליית מחירי הנפט, ירידה המונית מהארץ, מתקפת טילים, חרם כלכלי ושאר בלהות), שאלתי אותו מדוע אין תרחישי קיצון חיוביים וקצת יותר אופטימיים? אפילו מניתי באוזניו כמה כאלה שאפילו יותר סבירים מזה שהוא מנה: עלייה המונית והפיכתה של ישראל למעצמת גז. הוא הסביר לי באריכות שהוא לא ניסה להיות פסימי, פשוט זה מה שאנשים רוצים לקרוא. לא שכנע.

אז ניסיתי לשאול אותו מדוע לא ללכת גם על תרחישי קיצון קטסטרופליים אחרים, נניח נסיגות חד צדדיות מיהודה ושומרון. הוא המהם משהו על זה שהוא בכלל לא מגיע ממקום פוליטי ושזה יכול להיות מעניין, וסיכמנו שהוא יהיה איתי בקשר. אני עדיין מחכה לשמוע ממנו. רוצים לינק לכתבה? במאקו מתזמנים את קריאת הכתבה ב-13:30 דקות. אבל תחסכו לכם את זה. לא שווה יותר מהדקה שלקח לכם לקרוא את הפוסט הזה.

מתחביביי: לפנק את מארחיי האשכנזים במבחר קטניות לשבת קודש.
לכל חג יש שם
אז הנה המנצחים שלי (בסוגריים - ההוגים):
לחובבי החג - פסוש (ותודה לאבישי וול).
למתנגדיו - שביעיכסה (רן בריו).
וכן ראוי להזכיר את פסיחיאדה (יונתן נבו), פסחלאס (אני!), טרומימונה (שמחה רוטמן) וחג סוף (גם אני!).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה