יום שלישי, 17 במאי 2016

לא אקטואלי - 17.5.16

תת תרבות
אריק גרינשטיין מאתר מידה חושף שבקרוב ייפתח מוזיאון תרבות פלסטינית בהשקעה של 24 מיליון דולר. רק שיש בעיה אחת: אין מוצגים. מה שמזכיר לי את סרטון התדמית למוזיאון החדש שהכנו לפני יותר משנתיים יחד עם צוות המעלית. הכניסה חופשית!

יו! פן
יש לי חיבה מיוחדת להרצות לקבוצות מחו"ל. ראשית, כי יש להם מנהג מיוחד להביא למרצה עט נחמד כתשורה. לא שאני צריך כל כך הרבה עטים, אבל זה מנהג יפה (בלי קשר: מישהו צריך עט? יש לי כמה לחלק). שנית, כי תמיד נחמד לשמוע אחרי ההרצאה מהמשתתפים כמה חשוב היה להם לשמוע דברים שהם לא שומעים בקמפוסים מהם הם מגיעים. והכל, תודות לפעילות החשובה של זכויות אדם כחולבן.

ככה זה כשיש שניים
כשכתבתי את המערכון הזה שנועד להסביר להסביר למה הכפילות העדתית ברבנות הראשית מיותרת, בכלל לא תכננתי לדבר. אבל גדי, השחקן האשכנזי הראשי של המעלית, הכריח אותי. הוא לא ידע איזו טעות הוא עושה. אז הנה, אני משפיל את עצמי בפומבי. בקרוב אפתח קמפיין המונים לגיוס כספים לטובת קורס משחק עבורי. ואם יהיה עודף, אולי גם אלך לקורס כתיבה. תבלו!

עם "הארץ"
עיתון הארץ פרסם השבוע מאמר מערכת נגד הרעיון של נתניהו לחדש את המצעד הצבאי. בסך הכל די צפוי.
אבל למה זה מצחיק? כי תראו מה הייתה הכתבה הנקראת ביותר ביום העצמאות באתר הארץ... כנראה שזה מה שעם "הארץ" רוצה.

הפסקת אוכל
לפני שבע שנים הגעתי לגור בירושלים לראשונה בחיי. מי שדאג לי לנחיתה רכה, היה רן בריו שסיבלט לי את חדרו העצום במרכז של מרכז העיר. עד היום אני זוכר לו את זה. כאות תודה, לקחתי אותו לביקורת מסעדה בסטיישן 9, מסעדה שאני מאד מחבב, ולא רק בזכות שמוליק שדואג לפנק אותי כל פעם שאני שם. בכלל, מסתבר שירושלמים הם עם מפנק. אז בואו לירושלים.

כי זה לא יום עצמאות בלי קצת אוכל ישראלי
זר לא זר
זר אחד שונה מכל שאר הזרים
זר אחד שמונח על ידי מי שלא מורגלים בכללי הטקס
זר אחד שהגעתו לבמה משתהה כי מגיע מרחוק
זר אחד מיוחד במינו
זר החיילים הבודדים

מצוות זכור
יום הולדת הוא היום הראשון בשנה האישית של כל חוגג. יום העצמאות, יום ההולדת של המדינה, הוא היום הראשון בשנת המדינה. לפי חשבון זה, יום הזיכרון הוא היום האחרון בשנה, אשר אין מתאים ממנו כדי להביט לאחור ולזכור את הגיבורים שבזכותם נחגוג את עצמאותנו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה