יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

לא אקטואלי 12.9.16

סער, תהיה ביבי
לא הרבה זוכרים, אבל לפני שנתניהו היה לשר האוצר אחרי בחירות 2003, מינה אותו ראש הממשלה דאז אריאל שרון לתפקיד שר החוץ, למרות שנתניהו לא היה חבר כנסת אחרי שיצא לפסק זמן פוליטי. את המכתב הפתוח הזה כתבתי לפני שפרץ לחיינו משבר נתניהו-כץ, אבל דווקא על הרקע שלו, בנימין נתניהו יכול לצאת גדול אם יזמין את גדעון סער לחזור לתפקיד בכיר בממשלתו.

מסקנה מבושמת
תור לשירותי גברים. רק בפסטיבל היין. מסקנה: גברים שיכורים מתאפרים יותר.

לרגל המשחקים הפאראלימפיים שנפתחו השבוע, קבלו את ההמצאה שתיתן לכל נכה להרגיש גבר אמיתי.
בחירה בכי רע
יכול להיות שהמפלגה הדמוקרטית העמידה בראשה את המועמדת היחידה שיכולה להפסיד למועמד הרפובליקני היחיד שלא היה יכול לנצח אף מועמד דמוקרטי?

יום באסל
תכירו, זהו חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת. נכון, כולם אוהבים לדבר על חנין זועבי, אבל גטאס, בן דודו של עזמי בשארה, מנסה לעשות הכל כדי להראות שהיא לא לבד בבל"ד. אז הוא עולה להר הבית למרות איסור מפורש על חברי כנסת לעלות להר (ולמרות שהוא בכלל נוצרי...), תומך בחרם על מדינת ישראל (מה שלא מפריע לו לקבל ממנה משכורת), מסרב לגנות רצח אזרחים (ואפילו עומד בדקת דומייה לזכר רוצחי ישראלים) והשתתף במשט הומניטרי (עאלק) לעזה.
על פניו, אפשר היה להתייחס אליו כפרובוקטור לא מזיק, אבל הבחור לא טמבל. לגטאס יש תואר דוקטור בהנדסת סביבה מהטכניון (בתפקיד הסביבה: אנחנו) ואף זכה במלגת פולברייט היוקרתית של הממשל האמריקאי (שלמרבה האבסורד מיועדת "להכניס לניהול ענייני העולם קצת יותר ידע, קצת יותר היגיון, וקצת יותר רחמים, ובכך להגדיל את הסיכוי שהאומות ילמדו סוף-סוף לחיות בשלום ובידידות"). אז מה נזכרתי בו עכשיו? מסתבר שבשבועות האחרונים גטאס גייס כספים בצפון אמריקה לטובת משט נשים שייצא מברצלונה לכיוון ישראל ביום רביעי הקרוב (זה לא סוד, לפחות לא בערבית). ומה מדינת ישראל עושה עם המידע הזה? אני לא יודע. אבל אם אני הייתי ראש הממשלה, הייתי מצייד כל ישראלי בנתב"ג שיוצא לספרד עם דגל גדול של קטלוניה ודף מידע שיספר איך ספרד מסרבת לתת לחבל ארץ זה עצמאות למרות משאל העם שהתקיים שם רק לפני שנתיים. ולבאסל גטאס הייתי מתיר באופן אישי להיכנס לרצועת עזה, ושנייה אחרי כניסתו מפזר כרוזים שמספרים שלא רק שגטאס נוצרי, אלא שהוא גם הומו. האם זה נכון? לא יודע, אבל זה לא משנה.

דוקר על הדם
יודעים כבר מי קבור מתחת להריסות? ביילין שואל.

תפוס את אמריקה
נוסעים לארצות הברית? קחו איתכם את המדריך העדכני ביותר.
ותודה לסלע מאיר הוצאה לאור על עוד ספר מפתיע
קשר משפחתי
הרגע הזה שאתה עולה למטוס כדוד לתשעה אחיינים ויורד עם עשרה. מברוק לי!

ברכת הדרך
הוא: כמה זמן תהיה פה?
אני: שבוע וחצי.
הוא: כבר עשית את כל הדרך מארץ הקודש, אז לא כדאי שתישאר פה יותר?
אני: קצת מוזר לי לקבל המלצה כזו בביקורת דרכונים.

אני והיעפת
ג'טלג: קום. בישראל כבר תשע בבוקר.
אני: אבל גם כשאני בישראל אני עדיין ישן בתשע.

כשתל אביבי מנסה לנהוג בירושלים
אני ועוד יעפת
אני בג'טלג אז מילא, אבל מי אתם האנשים שמגיעים למיאמי ביץ' ומתייצבים לארוחת בוקר כבר ברבע לשמונה?

סיפור בלי תאומים
אנשים שואלים אותי איך אני משיג כרטיסי טיסה כל כך זולים לניו יורק. וואלה לא יודע.

3 תגובות:

  1. "משט נשים שייצא מברצלונה לכיוון ישראל ביום רביעי הקרוב"? הערבית שלי לא מושלמת, אבל את העיקר בידיעה הבנתי. לפי מה שכתוב שם, משט הנשים לא יוצא לכיוון ישראל ואין להן שום כוונה או ענין להגיע לישראל. כוונתן להגיע לרצועת עזה ולרצועת עזה בלבד.

    או שבעצם אתה טוען שעזה זה ישראל?

    השבמחק
  2. תוכל לקרוא יותר בנושא כאן
    https://wbg.freedomflotilla.org/news/barcelona-hosts-womens-boat-to-gaza-wbg-for-their-inaugural-journey

    השבמחק