יום שלישי, 27 בספטמבר 2016

לא אקטואלי 27.9.16

תרשמירי
יותר מדי אנשים טוענים שמירי רגב עשתה פרובוקציה כשעזבה את הטקס. אלא שמי שהתחיל בפרובוקציה היו מארגני הכנס שבחרו באופן מודע לשלב טקסט של דרוויש. למה הם עשו זאת? אחת משתיים: או שהם הם קיוו ששרת התרבות תישאר באולם ואז יוכלו להשפיל אותה כמי שנשארה לשמוע את השיר או שהם רצו שהיא תמחה על העניין והם ישיגו עוד כותרת. מה התשובה הנכונה? זה לא משנה. רק מה שברור הוא, שמארגני הכנס הם הפרובוקטורים האמיתיים, שגם התגלו כלא חכמים, כששיחקו לידיה של מירי רגב, שאולי היא פרובוקטורית בעצמה, אבל במקרה הזה היא גם צודקת.

חזרתם של הזועביז
אם חשבתם שההתבטאות של חבר הכנסת באסל גטאס על שמעון פרס היא הדבר הכי גרוע שהוא עשה עד היום, תחשבו שוב. בחבר הכנסת באסל גטאס צריך לטפל במישור הפלילי. הוא סיפק כבר מספיק סיבות לעשות זאת.

בלד לא לבד
לאחרונה נחשף סרטון שבו מציגה חברת הכנסת חנין זועבי את פרשנותה לפתרון שתי המדינות, ולפיה אף אחת משתי המדינות איננה צריכה להיות מדינה יהודית, ולצד המדינה הפלסטינית צריכה לשכון מדינה לא ציונית ולא יהודית. מכיוון שזועבי נתפסת כסמן הקיצוני של נציגי הציבור הערבים, הנטייה הדומיננטית היא להתייחס לדבריה בביטול ולראות בהם אמירה שולית ולא מייצגת. אלא שהעמדה שהציגה זועבי היא עמדת המיינסטרים הערבי, מבסאל גטאס ועד ידידנו "המתון" איימן עודה, כפי שהוכיחו ניירות העמדה של ערביי ישראל ב-2006/7.

זו חליפתך
ב-99 אחוזים מהמקרים של עימותים רעיוניים בין נתניהו לחיים כץ, תמצאו אותי בצד של נתניהו. אבל במקרה הזה, אני לגמרי עם כץ. עם כל הכבוד לקוד הלבוש המחויט המצופה משרים, אין צורך לדרוש משרים ללבוש חליפות, גם לא לישיבות ממשלה. אנחנו חיים במדינת ישראל, מדינה שהקיץ בה חמים למדי כשבמקביל אנו מצפים מנבחרי הציבור לצאת מהמשרדים הממוזגים כמה שיותר. אז חליפה זה אולי יפה, אבל מותר להזכיר: פה זה לא אירופה. פה זה ישראל. תתחילו להתרגל.

נעליים גדולות
מאד חבל שבזמן שמעון פרס עדיין נאבק על חייו, כבר יש מי שמנסים לתפוס את מקומו. אז לך אהוד ברק שמנסה לתפוס את תפקיד החתרן בלתי נלאה, ולכם מכבי תל אביב שרוצים להיות הלוזרים החדשים - תתביישו.

הפסקת אוכל
תניה גייגר היא בריטית מלידה וצמחונית בהתהוות. ולמרות כל אלה, היא על הכיפאק של בחורה, וגם מורת דרך מעולה ברחבי ארץ ישראל. לרגל אירוחה בבלוג, נבחר חליטת'ה, בית תה משובח באמצע של מרכז העיר. היה שווה במיוחד, ושווה במיוחד לקרוא.

התמונות בפנים
אני מתנדב זו השנה השביעית בפסטיבל בתים מבפנים. למי שתהה איך אני מגלה את כל המקומות האלה בירושלים.

בן סורר ומורה
מדוע כיניתי את בנצי גופשטיין בן זונה? מעבר ל-11 הסיבות שנתתי בפוסט המקורי הנה סיבה נוספת: ידעתי שלהכניס את אמא שלו לסיפור יזיז לו. בתקווה שיבוא יום וההשלמה האוטומטית שגוגל יציע עבור בנצי גופשטיין תהיה אתם יודעים כבר מה. ולטובת מי שמעוניין להבין מה בדיוק הלך באירוע המקהלות בבניין כלל.
והנה ההוכחה
פסודו ליברלים
באירוע המקהלות שהיה בבניין כלל, ניסיתי לשכנע כמה מנערי להבה לעזוב את המקום. הם טענו שמדובר במקום ציבורי, וכמו שלמקהלות יש את הזכות להופיע בו, כך גם להם מותר לשרוק בוז או לצרוח "עם ישראל חי". הסברתי להם שלמרות שמדובר במקום ציבורי, זה לא אומר שכל אירוע שמתקיים בו צריך להתאים לכלל הציבור. על כן, מכיוון שמדובר בהפקה שמתואמת עם העירייה אין להם זכות להפריע, ואם הם רוצים למחות נגד האירוע הם מוזמנים לעשות זאת בזמן או במקום אחר. בקושי עברו יומיים, ובאו כל "הליברלים" ומנעו את קיומו של אירוע אומנותי אחר שהיה אמור להתקיים במקום ציבורי אחר בתיאום עם עירייה אחרת והייתה מיועדת לציבור קצת אחר. אז תודה לכם "ליברלים" שהוכחתם לגופשטיינים שהמחאה שלהם הייתה מוצדקת.

סליחות
פעם הבאה שיארגנו אירוע סליחות שיזמינו רק את משינה, הביטלס, היי פייב, אתניקס, נוער שוליים, לד זפלין, מטליקה, תיסלם, בנזין, הדורבנים, R.E.M, הדג נחש, כנסיית השכל, U2, בקסטריט בויז ודוראן דוראן. נראה מישהו מדבר אז.

הרופאה של קלינטון: "אני כשירה לכהן כרופאת הנשיאה"
לימודי שפה
עד כמה השפה האיטלקית סקסית בארבעה שלבים
א. אתה שומע מישהי מאחוריך מדברת איטלקית.
ב. מסתובב עם חיוך רחב.
ג. זו סבתא בת 90.
ד. חזור לשלב א.


4 תגובות:

  1. בטכס לא שילבו שיר של מחמוד דרוויש. אני חוזר, בטכס לא שילבו שיר של מחמוד דרוויש. כל מה שנכתב בתקשורת בענין היה מוטעה מבחינה עובדתית.
    מה כן שילבו בטכס? שילבו בטכס שיר מקורי ישראלי שנכתב השנה, שזה כמה וכמה שנים אחרי מותו של מחמוד דרוויש, ויש בו ציטוט של כמה שורות שמשיר מפורסם של מחמוד דרוויש. השיר נכתב בידי יהודים ישראלים אזרחי ישראל, והטענה המרכזית בו היא שהיהודים בישראל שבדרך כלל נקראים "מזרחים" או "ספרדים" הינם בעצם - ערבים. כלומר, לפי ההגדרה הזאת ישראל היא מדינה ערבית שבה רוב האזרחים הם ערבים.

    השבמחק
  2. הנה הטכסט של השיר במלואו:

    ומאחר שאני בעניין של טקסטים, אז הנה הוא כאן כדי שהדיון לפחות יהיה בטקסט הנכון.
    אֲני עֲרָבִי.
    מִסְפָּר תְּעוּדַת הַזְּהוּת שֶלִי הוּא חֲמִישִים אֵלֶף.
    יֵש לִי שְמוֹנָה יְלָדִים
    וְהַתְּשִיעִי יָבוֹא אַחֲרֵי הַקַּיִּץ!
    זֶה מַכְעִיס אוֹתְּךָ?
    תִּרְשוֹם!
    אֲני עֲרָבִי.
    תרשום,
    גם אני ערבי.
    אבל בניגוד
    לדרוויש מחמוד
    אני ערבי מן אל יאהוד
    תרשום,
    גם אני ערבי.
    ערבי מקולקל,
    מקולל,
    מבולבל
    ועברתי דרך שלל
    זהויות
    עד שהחלטתי מה להיות;
    יהודי ערבי עם שאיפות משיחיות,
    הקוזאק הנגזל שבוכה באנגלית
    על טיהור אתני במדינה היהודית
    תרשמו,
    אנחנו ערבים.
    ולמרות שאנו חיים בין מצרים ללבנון
    ממשיכים להאמין ללא שום הגיון
    שאנחנו באירופה, לא במזרח התיכון.
    ערבים שלא מסלסלים ברבעי טון
    ערבים שלא למדו את הז'רגון,
    מדברים על שוויון, דו קיום וחירות
    וחופש של דת וחינוך ותרבות
    אך פוחדים ומתעלמים באופן עקבי
    מהמקף שמחבר בין יהודי לערבי





    השבמחק
  3. בעצם, לפי טענת מחברי השיר, גם השרה מירי רגב היא בעצמה ערביה.

    אפשר בהחלט לטעון שהשמעת השיר הזה היתה פרובוקציה, אבל כדאי לפחות לדייק על איזה פרובוקציה אתה מדבר.

    השבמחק
  4. מקבל את התיקון והדיוק. לא במקרה בחרתי ככותרת האייטם את 'תרשמירי'.

    השבמחק