יום ראשון, 30 באוקטובר 2016

לא אקטואלי 30.10.2016

שליח לדבר עבירה
להחזיר את השגריר כרמל שאמה הכהן מאונסקו זהו צעד מתבקש. לשלוח להם את אורן חזן, זוהי כבר הברקה.

תרומתו לשלום
את פרס נובל לשלום קיבל שמעון פרס ז"ל על הסכמי אוסלו. החלטתו של ראש הממשלה לקרוא לקרייה הגרעינית בדימונה על שמו של הנשיא התשיעי, היא צעד ראוי של בנימין נתניהו שעושה עם פרס צדק היסטורי בזכות הנצחת שמו על המפעל שתרם הכי הרבה לשלום במזרח התיכון.
רק נפטר וכבר הקימו בית כנסת על שמו.
נוצרים בלבנו
זכיתי להשתתף השבוע בסיור מרתק במוזיאון ידידי ישראל, מוזיאון חדש שקם במרכז ירושלים ומוקדש להוקרתם של נוצרים שסייעו לעם היהודי ולמדינת ישראל ב-200 השנים האחרונות. המוזיאון הוקם מכספיהם של אלפי תורמים פרטיים ולא נדרש כל מימון ממשלתי להקמתו. אך לשם הכרת הטוב, ראוי היה שמדינת ישראל הייתה משתתפת במימון להקמת המקום. מכיוון שזה לא קרה, אני מקווה שמדינת ישראל תפעל להבאת כמה שיותר אזרחים ותלמידים לבקר במקום, לתשומת לבם של שר החינוך נפתלי בנט, שרת התרבות מירי רגב ושר התיירות יריב לוין. כי צריך לדעת לומר תודה!

שב ואל תעשה עדיף
​אילו הייתי הקמפיינר של טראמפ, הייתי מציע להקים תנועת המונים ספונטנית שקוראת לא להצביע בבחירות לנשיאות כמחאה נגד שני המועמדים. אם זה לא יעזור לו לנצח, זה יעזור לו לפחות להפסיד בהפרש קטן יותר.​

הפסקת אוכל
אלה שלא באמת נכנסים לבלוג 'מאכלי י-ם', לא יודעים, אבל הבלוג כולל רק ביקורות חיוביות. מה החוכמה לעשות ביקורת מסעדות שהיא רק חיובית? חוכמה, בטח חוכמה. תשאלו את אמוץ שביקר שתי מסעדות פחות מוצלחות לפני שהגענו למנוחה, הנחלה והטעימה של אישטבח (חוץ מזה, שלהנהלת הבלוג אין לב להתחרע על בעלי מסעדות בעלי כוונות טובות שקצת פחות מצליח להם. חראם).


מילא מספר הרישוי המקומבן. אבל לכתוב על הרכב 'אור ירוק' כשהרמזור מראה אור אדום, זה הכי לא 'שמור מרחק' המקובל.
מהירות האור
​לפעמים התגליות המדעיות החשובות ביותר נחשפות בשבת. הפעם מצאתי את ההגדרה המדויקת למהירות האור: פרק הזמן הקצרצר שלוקח לאדם דתי להדליק שוב את האור מיד לאחר שכיבה אותו ונזכר ששבת.​ ויש אומרים: פרק הזמן שלוקח לקב"ה למחול על זה.

משל ושנינה
​לא משנה כמה שיער יש לי על הראש – כשבקבוק השמפו מלא, תמיד אפנק את עצמי בכמות נכבדה של שמפו, וכשהבקבוק ריק, אסתפק במועט. ולא היו השיער והשמפו אלא משל.​
כשאני במקלחת אני לא אוהב לחשוב. לכן אני אוהב את המקלחות שחושבות בשבילי.
חידת בראשית 
בפרק א' מספר המקרא מהם הדברים שברא הקב"ה.
לאחר סיפור הבריאה, מוזכר מה לא נברא.
מהו הדבר?
(הפתרון אצלי בפייסוש)

יתחדש הכל
לאות סולידריות עם יהדות התפוצות, חוגג יום טוב שני של שמחת תורה. הכל כדי לדחות את אחרי החגים.

תוכלו לארוז לי את הסלט? כן, עם הציפורים.
עוצמה פנימית
שביזות יום א' + בשבוע העבודה המלא הראשון אחרי חודש + יום ראשון של שעון חורף עם חשכה מוקדמת.
לא תשברו אותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה